2439141.jpg

Τα Παιδιά που Γεννιούνται Πρόωρα Ενδέχεται να Εμφανίσουν Προβλήματα Γλωσσικών Δεξιοτήτων

23 Ιουλίου 20200

Παιδιά προσχολικής ηλικίας τα οποία γεννήθηκαν πρόωρα μπορεί να εμφανίσουν φτωχές γλωσσικές δεξιότητες συγκρινόμενα με τα παιδιά που γεννήθηκαν αφού τελείωσε η πλήρης περίοδος της κύησης, σύμφωνα με μία ανάλυση που δημοσιεύθηκε σε μία εφημερίδα ομιλίας, γλώσσας και έρευνας της ακοής (bit.ly/pre-term-lang).

Ερευνητές από το Ατλάντικ Πανεπιστήμιο της Φλόριντα συγκρίνουν 29 παιδιά προσχολικής ηλικίας τα οποία είχαν γεννηθεί πρόωρα (το οποία σημαίνει 31 εβδομάδες ο χρόνος κύησης) με 29 παιδιά προσχολικής ηλικίας τα οποία γεννήθηκαν στην πλήρη περίοδο. Η μελέτη τεκμηρίωσε την εκφραστική γλώσσα των παιδιών μέσω ανάλυσης δειγμάτων γλώσσας και μιας τυποποιημένης αξιολόγησης (the CELF-Preschool-2).

Οι ερευνητές συνέλεξαν δείγματα ομιλίας κατά την διάρκεια του ελεύθερου παιχνιδιού και υπολόγισαν με αντικειμενικά σταθμά τις σημασιολογικές και γραμματικές δεξιότητες. Η αξιολόγηση, επίσης, στάθηκε στα γραμματικά και σημασιολογικά ορόσημα της γλώσσας. Οι ερευνητές επίσης συνέλεξαν δεδομένα μη γλωσσικών παραγόντων, συμπεριλαμβανομένων της προσοχής, της υπερκινητικότητας και του μη λεκτικού επιπέδου νοημοσύνης.

Τα αποτελέσματα από τα δείγματα της ομιλίας έδειξαν ότι τα παιδιά που είχαν γεννηθεί πρόωρα παρουσίασαν πολύ χαμηλότερη απόδοση σε σύγκριση με τους συνομηλίκους που γεννήθηκαν στην κανονική διάρκεια. Ωστόσο, τα παιδιά που ήταν πρόωρα φαίνεται ότι αναπτυσσόταν τυπικά από την αξιολόγηση της ολικής ικανότητας της γλώσσας, της γνωστικής λειτουργίας και της προσοχής.

Επειδή η ανάλυση των δειγμάτων της ομιλίας έδωσε στους ερευνητές μια καλύτερη γνώση των ικανοτήτων της επικοινωνίας και των ελλειμμάτων των παιδιών, προτείνουν αυτήν την προσέγγιση στην αξιολόγηση:

Δεδομένου της σημασίας της ανάλυσης των δειγμάτων της ομιλίας σαν ένα εργαλείο για αξιολόγηση της δεξιότητας της επικοινωνίας των παιδιών, οι κλινικοί δεν πρέπει να στηρίζονται αποκλειστικά στα αποτελέσματα μιας τυπικής αξιολόγησης όταν δουλεύουν με αυτό τον πληθυσμό των παιδιών.

Πηγή: ASHA leader

ΛΟΓΟΜΑΓΙΚΑ – Εργαστήρι Λογοθεραπείας στη Λάρισα

Ασχολούμαστε με παιδιά με γλωσσικές δυσκολίες. Μπορείτε να επικοινωνήσετε με τη γραμματεία μας στο 2410 533 049 ή να συμπληρώσετε την φόρμα επικοινωνίας για να σας εξυπηρετήσουμε.


Άφησε ένα σχόλιο

Το email σας δεν θα δημοσιευτεί. Yποχρεωτικά πεδία επισημαίνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.


Μετάβαση στο περιεχόμενο