204398-OZ3P4A-964.jpg

Ακουστικές Συχνότητες: Γιατί Επηρεάζουν τη Συμπεριφορά, τα Συναισθήματα, την Ομιλία και τη Γλώσσα

7 Ιουλίου 20200

Σε κάθε αποδυτήριο σ’ όλο τον κόσμο, χωρίς να έχει σημασία το άθλημα, η μουσική πάντα είναι εκκωφαντική πριν από έναν μεγάλο αγώνα. Αυτό ενθαρρύνει τους αθλητές να βγουν έξω και να τα δώσουν όλα στον αγώνα. Αυτό δεν είναι ψυχολογικό· υπάρχει ένα σωματικό κομμάτι του σώματος που διαχειρίζεται τη διαδικασία. Αυτό το ίδιο μέρος του σώματος παίζει επίσης ρόλο όταν κάποιος ζαλίζεται και νιώθει κουρασμένος, αλλά όταν πηγαίνει στο γυμναστήριο να γυμναστεί, νιώθει γεμάτος ενέργεια.

Ποιο είναι αυτό το μέρος; Το αυτί.

Η ενέργεια που φθάνει μέσω των αυτιών

«Μια μικρή γνωστή λειτουργία του αυτιού είναι να μετατρέπει τα ερεθίσματα από το περιβάλλον σε ενέργεια. Το αυτί είναι μια γεννήτρια για το νευρικό σύστημα και τον εγκέφαλο» (ListeningforWellness).

Το αιθουσαίο, ένα μέρος του αυτιού που συμβάλλει στην ακοή, όχι μόνο ακούει τα σημάδια και τα στέλνει στον εγκέφαλο, αλλά επίσης μετατρέπει τις κινήσεις του σώματος σε ενέργεια. Κάθε φορά που κάποιος χορεύει, περπατάει, ή γυμνάζεται, το σώμα στέλνει δονήσεις στο αιθουσαίο. Το αιθουσαίο στέλνει μηνύματα στον εγκέφαλο που μετατρέπονται σε ενέργεια.

«Το 50% της ενέργειας που ο εγκέφαλος χρειάζεται για να δουλέψει ιδανικά προέρχεται από εκείνες τις δονήσεις του σώματος που μεταφέρονται μέσω του αιθουσαίου».

Μια ερώτηση που ένας γιατρός μπορεί να ρωτήσει εάν κάποιος αισθάνεται καταθλιπτικός είναι: «Πόσο συχνά προπονείται;». Μπορεί να νομίζει ότι δεν έχει την ενέργεια να αθληθεί, αλλά όσο περισσότερο κινείται τόσο περισσότερο το αιθουσαίο μπορεί να μετατρέψει τις κινήσεις σε ενέργεια, τροφοδοτώντας τον εγκέφαλο. Εάν δεν κινείται αρκετά, το 50% της ενέργειας έχει εξαντληθεί εντελώς. Το αιθουσαίο όχι μόνο χρησιμοποιεί κίνηση για να στείλει ενέργεια στον εγκέφαλο, αλλά δουλεύει επίσης με τον κοχλία για να μετατρέψει τον ήχο σε ενέργεια.

 Ήχοι Υψηλής Συχνότητας

«Οι υψηλές συχνότητες είναι τροφή για τον εγκέφαλο. Τον ενεργοποιούν, τον διεγείρουν, τον προειδοποιούν και τον κάνουν ικανό να συγκεντρώνεται και να θυμάται» (ListeningforWellness).

Ο κοχλίας είναι μια τεράστια βοήθεια όταν πρόκειται να δώσει ενέργεια. Ο κοχλίας είναι γεμάτος με μικρά τριχωτά κύτταρα που βοηθάνε στο να μετατρέπουν τις συχνότητες σε ήχους. Τα τριχωτά κύτταρα «είναι λεπτά διαχωρισμένα στη ζώνη χαμηλής συχνότητας, κι έτσι γίνονται πολυάριθμα στη ζώνη υψηλής συχνότητας. Μόνο ο τεράστιος αριθμός κυττάρων που λαμβάνουν ήχους υψηλής συχνότητας εξηγεί γιατί φορτίζουν τον εγκέφαλο περισσότερο από τους ήχους χαμηλής συχνότητας. Επιπλέον, οι υψηλές συχνότητες μεταφέρουν ήδη περισσότερη ενέργεια από τις χαμηλές συχνότητες».

Οι συχνότητες αρχικά μπορεί να μην φαίνονται σημαντικές, αλλά είναι ένας τρόπος ώστε να χτίσουν τα παιδιά τη βάση για τα συναισθήματά τους εάν δυσκολεύονται με αισθητηριακά θέματα, αργή επεξεργασία και συχνά αποσπάται η προσοχή τους από θόρυβο του περιβάλλοντος που τους προκαλεί να χάσουν τη συγκέντρωσή τους και την προσοχή τους. Χρησιμοποιώντας μια μίξη υψηλών και χαμηλών συχνοτήτων με μουσικοθεραπεία μπορεί να είναι μια δυνατή πηγή στο να αναγνωρίζει τον εγκέφαλο και μπορεί να τον προετοιμάζει για την ανάπτυξη του λόγου και της ομιλίας, την ακουστική επεξεργασία και την ανώτερη  εκπαίδευση.

Ήχοι Χαμηλής Συχνότητας

Το κυστίδιο, που βρίσκεται μέσα στο αυτί, ανταποκρίνεται σε ήχους κύματος χαμηλής συχνότητας. Οποιοσδήποτε ήχος με χαμηλό μπάσο, όπως η ροκ μουσική ή η ραπ δημιουργεί στον άνθρωπο την επιθυμία να χορέψει. «Ο ήχος προκαλεί κίνηση, και μ’ αυτόν τον τρόπο, συμβάλλει στο ενεργειακό πεδίο του ανθρώπου». Εξαιτίας της φύσης των ήχων χαμηλής συχνότητας, ο υπερβολικός ήχος μπορεί να εξαντλήσει τον άνθρωπο.

«Με τη ροκ, το υγρό μέσα στα ημικυκλικά κανάλια του αιθουσαίου ξεκινά να περιστρέφεται, και ο άνθρωπος ξεκινά να υποκύπτει στον ρυθμό της. Αν αυτό συνεχίζει να περιστρέφεται καθώς η μουσική συνεχίζει, ο άνθρωπος μπορεί να βρει τον εαυτό του σε μια κατάσταση υπνώσεως».

Αυτιά, ενέργεια και μάθηση

«Γενικά, ο άνθρωπος τα καταφέρνει καλύτερα όταν υπάρχει μια ισορροπημένη μίξη των χαμηλών και των υψηλών συχνοτήτων» (ListeningforWellness).

Εξαιτίας της σπουδαιότητας της μίξης των υψηλών και των χαμηλών συχνοτήτων, οι διαφορετικοί τύποι ήχων στην τάξη είναι καλό να ακούγονται. Θα έπρεπε να υπάρχει μια μίξη της ώρας για ησυχία, της ώρας για δουλειά με τους συναδέλφους και της ώρας για εργασία με μουσική. Αυτήν η εξάσκηση είναι αρκετά φυσιολογική σε μια τάξη δημοτικού σχολείου, αλλά μπορεί να είναι δύσκολη στις μεγαλύτερες τάξεις λόγω της έλλειψης χρόνου.

Οι μαθητές επίσης θα πρέπει να μπορούν να μετακινηθούν τουλάχιστον μια φορά μέσα στη 1 ώρα. Εάν όχι, αυτό σημαίνει 50% απώλεια ενέργειας και άρα θα είναι κουρασμένοι και απρόθυμοι ή να μην μπορούν να δώσουν προσοχή. Μπορεί να ψάξει κανείς για μια δασκάλα που έχει άνετα καθίσματα έτσι ώστε οι μαθητές να μπορούν να μετακινούνται τριγύρω όπως και να παρακολουθούν με προσοχή. Η δασκάλα του δημοτικού θα πρέπει να δίνει προτεραιότητα στην ώρα της φυσικής αγωγής. Στους μαθητές των μεγαλύτερων τάξεων συχνά γίνεται μάθημα όλη μέρα. Και επίσης, να ψάξει κανείς για δασκάλα που προσπαθεί να κάνει τα παιδιά να κινηθούν με το να παρουσιάζουν εργασίες ή να δουλεύουν σε ομάδες.

Τέλος, είναι πολύ σημαντικό οι μαθητές να μιλάνε. «Η ομιλία διεγείρει τα αυτιά κι έτσι τον εγκέφαλο» (ListeningforWellness). Όταν οι άνθρωποι μιλάνε, ακούνε τη φωνή τους όπως όταν ακούνε άλλους να μιλάνε. Η ομιλία διεγείρει το αιθουσαίο σύστημα και τον κοχλία, δίνοντας στον εγκέφαλο ενέργεια.

«Αυτή η αυτοπαραγόμενη ενέργεια δεν είναι άλλη ένδειξη παρά μόνο όταν τραγουδήσουμε ή μιλήσουμε. Οι τραγουδιστές της όπερας είναι γνωστό πως δεν μπορούν να κοιμηθούν αμέσως μετά από μια παράσταση επειδή είναι τόσο φορτισμένοι από τις δικές τους φωνές που είναι σε εγρήγορση και γεμάτοι ζωή» (ListeningforWellness).

Οι δάσκαλοι θα πρέπει να βεβαιώνονται ότι οι μαθητές μιλάνε με άλλους μαθητές κατά τη διάρκεια του διαλείμματος ή μεταξύ των μαθημάτων. Ο δάσκαλος να δίνει έμφαση στην ομαδική δουλειά και τις παρουσιάσεις, ιδιαίτερα στις δύσκολες ώρες της ημέρας (μετά το μεσημεριανό, στο τέλος της ημέρας) έτσι ώστε να μπορεί να βοηθήσει τους μαθητές να αυτοπαράγουν την ενέργειά τους. Με την συνδυασμένη ενέργεια του αιθουσαίου και του κοχλία, παράγουν το 80% με 90% της ενέργειας των σωμάτων τους.

Ο εγκέφαλος των παιδιών χρειάζεται να «ταϊστεί» χρησιμοποιώντας κινήσεις και ήχους.

Εργαστήρι Λογοθεραπείας ΛΟΓΟΜΑΓΙΚΑ

Στο εργαστήρι μας ασχολούμαστε με παιδιά και ενηλικές που αντιμετωπίζουν φωνολογικές και ακουστικές διαταραχές. Επικοινωνήστε με τη γραμματεία μας στο 2410 533 049 για να κλείσετε το ραντεβού μαζί μας.


Άφησε ένα σχόλιο

Το email σας δεν θα δημοσιευτεί. Yποχρεωτικά πεδία επισημαίνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.


Μετάβαση στο περιεχόμενο